29 jun 2018

Mye god skyting på NNM bane

Målselv-skytterne gjorde seg godt bemerket også under dagens baneskyting på NNM i Bodø. Magne Gamst gjorde en kjempeinnsats, skjøt 243 og ligger dermed som nummer 3 i klasse 3-5 før finalen. Det skiller bare ett poeng opp til nummer 1 og 2. Tor-Erik Fossli og Stein Hugo Berntsen skjøt begge 240 poeng, og for Stein Hugo sin del ble det da andreplass i klasse 4. Knut Arne Blomseth ble nummer 5 i klasse 1. Bengt Johnsen skjøt 240 og ligger på en 10.plass i V55.
Når vi hopper til 100-meteren ser vi at Viktoria Pleym Ribe gjorde det veldig bra også i dag. Hun skjøt 249 poeng, og ligger dermed som nummer 2 i klasse junior – med like mange poeng som lederen. Sondre Grønvoll skjøt 246 og ligger på en 9.plass i klassen. Johannes Fagerheim skjøt 247 og ligger på en 12.plass i V73.

Vi vil også gratulere 3 andre skyttere fra bygda med kjempeprestasjon på NNM bane: Tobias Rubbås, Svein Erik Rognli og Otto Vestheim skjøt alle 250 poeng, sistnevnte hadde hele 22 innertiere! Også Solfrid Ramberg ligger veldig bra an i klasse 2, hun leder med hele 4 poeng på nestemann foran finalen.

I samlagsskytinga var også Målselv-skytterne godt representert. Sondre skjøt på Troms sitt 1.lag som endte på 3.plass, Viktoria skjøt på 2.laget som endte på en 6.plass. Bengt Johnsen skjøt på veteranlaget som endte på 5.plass. På seniorsiden var Tor-Erik med på Troms sitt 1.lag som tok tredjeplassen, mens Tony Rubbås Jacobsen og Klaus-Arne Olsen var med på 2.laget som endte på en 9.plass totalt. På samlagsskytingen skjøt for øvrig Tor-Erik hele 100 poeng med 6 sentrum!

Nå venter vi spent på morgendagens finaleskyting i Bodø!